あなたのコンテンツはシェアしなかったの9つ理由


 

“May I ask the name of the party you are trying to reach?” – Courtesy Seattle Archives / Flikr

 

So, you’ve come up with a great new product or service and you can’t wait to tell the world. They’re going to love it, just as soon as they hear about it. You sit down in front of your computer and start typing out the beginnings of the blog post that is going to bring your product to the world. You click the “post” button, and now the whole world can see the brilliant idea you have come up with. “There. All finished.” you think as you lean back in your plush leather chair. Now it’s only a matter of time.

 

 
Days pass. Months pass. Still nothing to speak of it terms of reaction. What happened? Why did your post not generate any buzz, even though you posted it all over the social media spectrum, from Facebook, to Twitter to LinkedIn?

 

 
Shareability affects how visible your content is on the internet. Compelling content can drive traffic beyond your expectations and create a viral internet phenomena, like Randy Paush’s famous YouTube video The Last Lecture or Susan Boyle’s performance on Britain’s Got Talent.

 

 
So what makes compelling content that people will share across the internet? Hubspot’s Dan Zarella outlines some of the key factors that separate inspiring viral content from the yesterday’s news in his article 9 Reasons Why Your Content Is Not Shared on Social Networks courtesy The Social Media Examiner.

 

「いいアイディアが浮かんだ!革命的なアイディアじゃないか?新しい製品またはサービスの新しい工夫を考えた。「インターネットにつなげたら、お客さんが早く来るはず。よし!」ブログポストをアップして、ソーシャルメディアのいろいろなサイト(Facebook, Twitterなど)にリンクを貼ります。

 

でも数週間、数ヶ月が過ごすけど、又返事があまり来なくなる。なぜかわからない。

 

ソーシャルメディアで流行っている情報はシェアしやすいものです。あるビデオ、記事とかは人気になるけどそのほかのコンテンツはなぜあまり流行っていない?それはソーシャルメディアの不思議です。でも、アメリカのソーシャルメディア専門家ダン・ザレラによれば、それは不思議なことではない。彼の記事9 Reasons Why Your Content Is Not Shared on Social Networksあなたのコンテンツをシェアしなかったの9つ理由)で、その要因を説明します。

 

9つ理由の概要:

 

1.お客さんはあなたの会社を信用しない。
お客さんは建前より、正直なコミュニケションが欲しがっています。もちろん、会社のイメージを守るのが大切だが、失敗するときに謝らないとお客さんは怒っています。  

2.お客さんはあなたのブランドに付いて気にしない。
お客さんは会社の公表よる興味に合ったコンテンツを読みたがっています。ブログやソーシャルメディアに広告みたいな発表だけしたら、客さんが早くあきらめて、読みのを辞めます。 

3.あなたの会社のポストはつまらない。
お客さんは面白い、時々ユーモアにあるポストを欲しがっています。 

4.お客さんはブランドより大儀に興味ある。
お客さんは、ブランドよりあなたの使命、目的に興味があります。

5.お客さんは他の人とつながるためにシェアしたい。
なぜ、誰かがあなたのコンテンツをシェアするか?考えましょう。

6.お客さんはシェアするように格好良く見せたい。
内部まで見えるような面白い情報をお客さんに伝えたら、お客さんは情報通のようにみえて、シェアするとうれしくなるます。

7.お客さんは商品をもっと深くわかるためにシェアしている。
お客さんに考えさせるコンテンツを伝えて、そのコンテンツについての返事を受け入れるといいでしょう。 

8.読者のお客さんのプローフィルが本当にわかる?
読者の興味に合わせるコンテンツを伝えるのが大切です。

9.お客さんとはメールでちょっと個人的な深いコミュ二ケーションができる。
もちろん、ソーシャルメディアは大事なチャンネル。メールは一対一なコミュ二ケーションがうまくできるチャンネル。だから、ブログまたはソーシャルメディアサイトにアドレスを伝えるのを忘れないで下さい。

– Mike/マイケル@MondoMediaNetworks